Wissel je sim

voor een gewone simkaart of eSIM

Simkaart

Waarom heb je een nieuwe sim nodig?

Je simkaart is niet geschikt voor 4G/5G, de simkaart past niet in je telefoon of je wilt overstappen naar een eSIM.

Hoe activeer ik mijn sim?

Ik heb prepaid

Je telefoon is bijna klaar voor gebruik. Je hoeft alleen maar even je nieuwe simkaart te activeren. Dit kan door te bellen naar 1200 of in onze winkel. Tip: sla eerst je contactgegevens ergens veilig op zodat je er zeker van bent dat je deze weer kunt gebruiken.

1

Bel 1200 en kies vervolgens eerst optie 9 en daarna optie 3, volg de instructies van onze medewerker van de klantenservice.

2

Plaats de nieuwe simkaart in je telefoon en zet 'm aan. Of herstart je telefoon. Soms is het nodig om een paar keer te herstarten. De pincode is ingesteld op 0000. Voor de veiligheid raden we je aan deze zo snel mogelijk te veranderen in een zelfgekozen getal van vier cijfers. Kijk voor meer informatie en handige tips in de handleiding van je telefoon,

Ik heb een abonnement

Je telefoon is bijna klaar voor gebruik. Je hoeft alleen maar even je nieuwe sim te activeren. Dit kan via MyVodafone of door te bellen naar 1200. Tip: sla eerst je contactgegevens ergens veilig op zodat je er zeker van bent dat je deze weer kunt gebruiken.

1

Ga naar vodafone.nl/simkaart, en log in op jouw MyVodafone account. Staat hier het nummer van jouw nieuwe simkaart of eSIM? Klik dan op 'Activeren'.

2

Heb je een nieuwe simkaart, volg dan onderstaande instructies:

Plaats de nieuwe simkaart in je telefoon en zet 'm aan. Of herstart je telefoon. Soms is het nodig om een paar keer te herstarten. De pincode is ingesteld op 0000. Voor de veiligheid raden we je aan deze zo snel mogelijk te veranderen in een zelfgekozen getal van vier cijfers. Kijk voor meer informatie en handige tips in de handleiding van je telefoon.

Heb je een nieuwe eSIM, dan heb je deze reeds in stap 1 online geïnstalleerd.

Let op phishing berichten!

Het kan gebeuren dat klanten soms een bericht krijgen die als afzender Vodafone lijkt te hebben. Let hiermee altijd op of de link klopt. Phishing berichten kun je soms herkennen door een afwijkende zender, taalgebruik, webadres en/of spelfouten. Voorbeelden hiervan zijn terug te vinden op het forum van Vodafone.

Twijfel je over een ontvangen bericht? Neem dan contact op met de klantenservice.